سفارش تبلیغ
صبا ویژن


باسلام و عرض ادب حضور یکایک بازدیدکنندگان عزیز وبلاگ وصال شهدا.باری دیگر هفته ی دفاع مقدس رو گرامی می داریم و خدمت یکایک سلحشوران اون ایام عرض تبریک و عهد و پیمان می بندیم که هماره به یاد رشادت ها و دلیری هاشون باشیم.

هیئت تحریریه وبلاگ موسسه ی فرهنگی وصال شهدا با فرا رسیدن سالروز عملیات مسلم بن عقیل (ع) که در غرب کشور به وقوع پیوسته با تلاش فراوان اطلاعات کاملی رو از این عملیات و شهدای گرانقدر این عملیات گردآوری کرده و در اختیار مدیر وبلاگ قرار داده اند که در اختیار شما عزیزان بازدید کننده قرار بگیره. امید که این خدمت ناچیز هم مورد توجه حضرت امام عصر (عج) و شهدای عزیزمون قرار بگیره....

عملیات مسلم بن عقیل (ع)
عملیات در 50 دقیقه ی بامداد 9/7/1361 با رمز مبارک یا ابالفضل العباس (ع) در منطقهی عملیاتی غرب سومار و در ارتفاعات مشرف به شهر مندلی عراق تحت فرماندهی قرارگاه نجف اشرف با اهداف آزادسازی چندین ارتفاع مرزی،انهدام نیروهای دشمن و تصرف ارتفاعات مشرف به شهر مندلی آغازشد.
این منطقه از جبهه های مهم محسوب می شد و به علت نزدیک بودن به عراق از استحکامات زیادی برخوردار بود.رزمندگان اسلام متشکل از ارتش و سپاه با شنیدن رمز مبارک عملیات هجمه ی خود را آغاز کرده و پس از عبور از موانع متعدد میدان مین و تله های انفجاری به سربازان دشمن یورش بردند.
در نخستین دقیاق حمله ارتفاعات گیسکه تا کله شوان به دست توانای رزمندگان اسلام آزاد و عملیات برای تصرف دیگر اهداف دنبال شد.


عملیات مسلم بن عقیل

به دنبال درگیری رزمندگان با نیروهای پیاده رو و زرهی دشمن تعداد دیگری از ارتفاعات مشرف به شهر مندلی به چندیدن پاسگاه ایرانی از وجود بعثیان پاکسازی و ضربات سختی به آنان وارد شد. در صبح روز عملیات دشمن با جمع آوری نیروهای شکست خورده خود اقدام به پاکسازی کردو پاتک می زند که با دریافت ضربات کوبنده عقب می نشیند.
در مرحله ی دوم تکمیلی رزمندگان اسلام با رمز یا حضرت زین العابدین (ع) به عکس العمل و حرکات ابذایی بعثیان خاتمه داده و آنها را به سمت دشت باز و جلگه های اطراف آن راندند. بدین ترتیب نزدیک به 150 کیلومتر مربع از خاک میهن اسلامی آزاد شد.

نتایج عملیات:
مناطق و تاسیسات آزاد شده:
       1.ارتفاعات مشرف بر شهر مندلی عراق
      2.آزادسازی و پاکسازی پاسگاههای مرزی ایران به اسامی سلمان کشته،سان بابا، قلعه جوق، سومار، میان تنگ و کانی شیخ!
        3.آزاد سازی 150 کیلومتر مربع از خاک میهن اسلامی

تجهیزات منهدم شده ی دشمن:
79 دستگاه تانک و نفربر - 7 فروند هواپیما - چندین انبار مهمات و خودرو - چندین قبضه تفنگ 106 میلیمتری - سه دستگاه لودر - چهار قبضه خمپاره انداز و ...

غنائم:
تعدای موشک بالیوتکا، تعدا زیادی بیسیم، انواع خمپاره انداز، مقداری سلاح سبک و نیمه سنگین، صد قبضه تیربار و دوشکا‍، یک دستگاه رادار،یک دستگاه ردیاب صوتی توپخانه،سه دستگاه لودر و بولدوزر، صد قبضه توپ و ....

تعداد کشته و زخمی:
تعداد کشته ها به بیش از 4000 هزار نفر رسیده بود. و 275 نفر از نیروهای بعث نیز به اسارت گرفته شدند.

نیروهای عمل کننده : ارتش و سپاه
سرداران و امیران شهید خطه ی کرمانشاه در عملیات مسلم بن عقیل (ع):
شهید مصطفی احمدی، شهید حسین اخلاصی زنگنه،شهید بهروز الماسی، شهید فریدون حسین خانی، شهید حسین پورمبین، شهید احمد مرادیان بوژانی، شهید داریوش ریزه وندی، شهید عبدالحسین سمعی، شهید یحیی شمشادیان، شهید علی اکبر قربانی، شهید محمود گودرزی، شهید محمدرضا نوری، شهید شمس ا... علی یاری.

************************

التماس دعا
یاعلی





هیئت تحریریه وصال شهدا ::: پنج شنبه 89 مهر 8::: ساعت 10:14 صبح
صلوات نذر لاله های شهید :
صلوات