سفارش تبلیغ
صبا ویژن


پاره ای از زندگی حضرت ابراهیم (ع):

ابراهیم (ع) از لحاظ عقیده و عمل راه حضرت نوح (ع) را در پیش گرفت و این در حالی است که میان نوح (ع) و ابراهیم (ع)، 264 سال فاصله بوده است.

ابراهیم (ع) را خلیل الله می خوانند زیرا گفتار و کردارش به خدا اخلاصمند بوده است. در سوره صافات از ابراهیم (ع) و پیروانش سخن به میان آمده است. ابراهیم (ع) زیاد دلیل می آورد و قومش را به فکر وا می داشت و آنها را متوجه فطرتشان می ساخت. او توجه قومش را به سرنگونی خورشید، ماه و ستاره جلب می کند و سپس به سراغ بت ها می رود، آنها را خرد می کند و از آنها می پرسد چطور خدایی را می پرستید که نمی تواند در مقابل متجاوزان از خود دفاع کند؟ قوم ابراهیم (ع) از آوردن دلیل در برابر دلیل ناتوان شدند. آنگاه به زور واصل شدند و ابراهیم (ع) را آتش زدند و آتش گلستان شد سپس از آن به فرمان خدا از آن سرزمین (بابل امروزی) هجرت کرد. در آن زمان ابراهیم (ع) را « ابرامو »، « ابرام » و « ابراما » خوانده اند.

ابراهیم (ع) 86 سال داشت که صاحب اسماعیل می شد. پروردگار او را به فرزندی مومن و بردبار بشارت می دهد. حدود 26 قرن پیش از هجرت ابراهیم (ع) به فرمان پروردگار هاجر و اسماعیل فرزند خردسالش، را در بخش غربی جزیر? العرب در نقطه ای بی آب و علف سکونت داد. زیر پای حضرت هاجر به اراده ی خدا چاه زمزم جاری شد و در اطراف بیابان بادیه نشینان گرد هم آمدند.

عید قربان مبارک

قربانی اسماعیل:

اسماعیل 14 ساله بود که طی خوابی که به حضرت ابراهیم (ع) دستور داده شد که سر او را ببرد. اسماعیل با کمال شجاعت می پذیرد. هدف از صدور این فرمان این بود که خدا می خواست عظمت ابراهیم و اسماعیل (ع) را در فداکاری و اخلاص برای خدا بر تمامی نسل ها بر ملا کند و این دو تا قیامت مورد احترام باشند.

 فلسفه قربانی کردن اسماعیل:
خداوند نمونه ای برای مومن حقیقی ارائه کرد و نیز حد فاصل مومن واقعی با کسی را که خیال می کند از زمره ی مومنان است را مشخص می کند.هنگامی که ابراهیم (ع) به فرمان خدا از سر بریدن اسماعیل (ع) دست می کشد آیه ی " مذینا بزبح عظیم " نازل شد. منظور از ذبح گوسفند، بز یا قوچ بوده است و در قربانی در مکه جایگاه هاجر و اسماعیل است و حال هر ساله در همان روز هزاران مسلمان قربانی خود را در راه رضای خدا به مردم فقیر هدیه می کنند.

التماس دعای فراوان

یاعلی




هیئت تحریریه وصال شهدا ::: سه شنبه 89 آبان 25::: ساعت 4:37 عصر
صلوات نذر لاله های شهید :
صلوات