سفارش تبلیغ
صبا ویژن


« زندگی نامه شهید بهمن آرمین »

       شهید بهمن آرمین فرزند ابراهیم در تاریخ 07/01/1339 در روستایی از توابع شهرستان تویسرکان متولد شد و در سن پنج سالگی به همراه خانواده به شهرستان کرمانشاه مهاجرت کردند و تا قبل از شهادت در این شهر زندگی کردند. دوران تحصیلی متوسطه را در دبیرستان ابن سینا گذراند که سال های آخر آن مصادف با جریان انقلاب شد. از آن جایی که شهید تعالیم دینی را به خوبی در خانواده فرا گرفته بود به انقلابیون پیوست و با همکاری شهیدان سید علیرضا معصومی و ترابعلی کریمی و نیز دیگر جوانان انقلابی محله شاطر آباد به پربایی و سازماندهی تظاهرات، انتشار و پخش اعلامیه و سخنرانیهای حضرت امام (ره) پرداختند که در این بین از راهنمایی های روحانیونی چون شهید اشرفی، مرحوم حاج آخوند کرمانشاهی و نیز آیت الله نجومی بهره مند شدند.

ایشان در جریان مبارزات چندین بار توسط ماموران طاغوت مورد ضرب و شتم قرار گرفتند ولی شهید مبارزات خود را تا پیروزی انقلاب ادامه دادند. ایشان در سال 1358به عضویت سپاه پاسداران انقلاب کرمانشاه در آمدند. و برای تقویت پایه های فرهنگی جوانان و نیز برای جلوگیری از انحراف آنان در مرحله شاطر آباد با تاسیس انجمن اسلامی به فعالیت پرداخت. شهید در طول زمان خدمتش در سپاه پاسداران مسئول به دبیر خانه ناحیه کرمانشاه، معاونت سپاه پاسداران شهرستان هرسین، یگان حفاظت از شخصیت ها ، دفتر پشتیبانی جنگ استانداری کرمانشاه، مسئول گروهان بلال گردان حنین تیپ 2 نبی اکرم بودند. وی مدتی به عنوان مسئول پایگاه ابوذر و انجمن اسلامی شاطر آباد فعالیت و در این مدت جوانان زیادی را جذب نمودند که بسیاری از آنان دارای جایگاه های شاخصی در مدیریت دولتی هستند.

از خصوصیات بارز اخلاقی ایشان می توان به این موارد اشاره نمود. ایشان عاشق امام ( ره) بودند و با اعتقادی راسخ به ولایت فقیه به دستورات ایشان به طور کامل و بدون هیچ گونه ملاحظه ای عمل می نمودند. خوش خلقی، نظم ، احترام به پدر و مادر و نیز دقت در انجام امور محله از دیگر خصوصیات ایشان بود. همچنین همیشه طالب ارائه طرح نو و کاربردی بودند و نیز توجه خاصی به جوان و جوانگرایی داشتند.

شهید در عملیات مختلفی اعم از میمک، والفجر 9 ، کربلای 4، کربلای 5، نصر 7و.....شرکت داشتند. و در سال 64 به همراه دو تن از فرماندهان فعلی سپاه ،سردار ایرانی و سردار شاه ویسی در منطقه مریوان با مین های کاشته شده متوسط توسط ضد انقلابیون ، برخورد کرده و مجروح شدند. تا این که در حالی که مسئول محور تیپ نبی اکرم در منطقه سردشت بودند در تاریخ 16/07/1366 در هنگام سرکشی در منطقه به همراه سردار بهروز مرادی قائم مقام تیپ نبی اکرم کرمانشاه در حال عبور از میدان ، با مین برخورد کرده  و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و به قول شهید خسرو پایده « آرمین بر مین آرمید!»

و پیکر مطهرش در گلزار شهدای کرمانشاه به خاک سپرده شد.

پدر و مادر شهید در قید حیات هستند و یکی از براداران شهید به نام خسرو در عملیات والفجر 9 در سال 64 به شهادت رسیدند و یکی دیگر از برادران وی جانباز انقلاب می باشد.

از شهید دو فرزند ( پسر و دختر ) به یادگار مانده که هر دو دارای مدرک مهندسی در رشته های «برق و الکترونیک» و « نرم افزار » هستند.                                    

                                                          شهید بهمن آرمین

                                             شادی روح شهید بزرگوار " بهمن آرمین" صلوات!

 




هیئت تحریریه وصال شهدا ::: یکشنبه 87 اسفند 25::: ساعت 9:57 صبح
صلوات نذر لاله های شهید :
صلوات