سفارش تبلیغ
صبا ویژن


ماه من زمزمه در زمزمه پیش چشم                                         
ماه من آینه در آینه رو در روست

ماه را دیدم و گفتم که صباح الخیر                                           
ماه را دیدم و گفتم چه خبر از دوست

گفت من نیز به تنگ امده ام از خویش                                      
گفت من نیز برون آمده ام از پوست

بادبانهای شب قدر چنین می گویند                                         
این زمان جانب خورشید برآیند شما

دل من مرده الا زنده دلان شب قدر                                      
بر دلم فاتحه ای تازه بخوانید شما

شب قدر:

شب هایی آمده اند که ما از تمام ستاره هایی که می بینیم به خدا نزدیک تر خواهیم شد. شب هایی که فرشته ها لبخند خواهند زد و تمام کائنات بر ما رشک خواهند برد. شب هایی که صدای قرآن لالایی ستاره های چشمک زن خواهد شد . این شب ها در میعادگاه رحمت و مغفرت خداوند غرق در تازگی و جوانی نزد او می رویم تا فردای زندگی مان را به مهر لطف و رحمت او بیمه کنیم. در شب های قدر روزگار خود را با حصاری امین می کنیم : با " الهی اعفو " گفتن!

دستهای فریبکار شیطان بسته شده ایت تا بندگان امشب در شب تقدیر مقدرات دل از هر چه غیر توست تهی کنند.

حضرت علی (ع) از پیامبر خاتم (ص) نقل می فرمایند :

هیچ مومنی نیست که ماه رمضان را به حساب خدا روزه بگیرد مگر آن خدای که چند خصلت را برای او لازم گرداند " هر چه حرام در پیکرش باشد محو می کند...... خطای پدرش آدم را می پوشاند............. لحظات جان دادنش آسان می شود "

این شب به تعیین سرنوشت آدمی شهرت دارد. چنانکه در سوره قدر می خوانیم : « ما ان قرآن را در شب قدر نازل کردیم و تو چه می دانی شب قدر چیست؟؟ »

امام باقر (ع) می فرماید : " در آن شب هر حادثه ای که باید در طول سال نوشته شود واقع گردد تقدیر می شود. چه خیر، و چه شر. چه طاعت و چه معصیت و این است که قدرت خداوند همیشه مطلق است. "

حضرت موسی (ع) در مناجات با خدای سبحان می فرماید :

" خداوندا می خواهم به تو نزدیک شوم! فرمود : قرب من برای کسی است که شب قدر بیدار شود، گفت : خداوندا رحمتت را می خواهم! فرمود : رحمتم برای کسی است که در شب قدر به مسکینان رحمت کند. گفت : خداوندا جواز گذشتن از صراط را از تو می خواهم! فرمود : جواز صراط برای کسی است که در شب قدر صدقه ای بدهد. "

سلام بر این شب! شب قدر، شبی که از هزار ماه، هزار سال و هزار قرن برتر است! سلام! سلام تا آن لحظه که خورشید قلب این سنگستان را به گاه بشکافد و گل سرخ فلق بر لب فسرده ی این افق بشکند و نهر آفتاب بر زمین تیرماه و بر ضمیمه تباه ما جاری گردد. تا صبح بر این شب سلام!

دکتر علی شریعتی




هیئت تحریریه وصال شهدا ::: دوشنبه 89 شهریور 8::: ساعت 6:47 عصر
صلوات نذر لاله های شهید :
صلوات