سفارش تبلیغ
صبا ویژن


یا فاطمه الزهرا

    عالم صدف است و فاطمه گوهر اویا فاطمه الزهرا

   گیتی عرض است و فاطمه جوهر او

 بر فضل و شرافتش همین بس که ز خلق

    احمد پدر است و مرتضی شوهر او

راز خاموش مدینه

" باسمه و بذکر ولیه "

و خدا نوری آفرید . نامیدش سرور خلائق . خواند او را حبیبش .کائنات را بوجودش آفرید . گذشت و گذشت ... آن یگانه را هدیه ای داد از بهشت .کوثری برای خلقت . وجودش را بهانه وجود حبیبش خواند! بانویی به قامت زمین تا آسمان. به عظمت عرش کبریایی اش . هنگام ورودش میان اهل محشر ندا می آید :

چشمانتان را زیر افکنید فاطمه زهرا (س) ... انسیه حوراء ... ناموس خدا آمد ...!

نه ! اندکی درنگ ! ازو و از آمدنش نگوییم ... از پدر بگوییم که رفت و اورا یادگاری از بهشت ، برای زمینیان قرار داد ! یگانه یادگار حبیب خدا،ریحانه عالم ... !  روزگاری نه چندان طولانی ... اما سخت ... بر او گذشت! گلبرگهای ریحانه، یکی یکی پر پر شد.تا نوبت به اخرینش رسید ...!  ریحانه امیرش را خواند: آرام جانم لحظه جدایی است ... مرا شبانه غسل ده ... شبانه کفن کن و شبانه به خاک بسپار ... -- بانویم چرا؟ ...عزیز دل نمیخواهم آنها که مرا آزردند همراهیم کنند!! ابر مرد عالم? آرام و صبور با محرمترین محرمان...در سیاهی شب... یاس کبود و پرپرش را نزد خاک امانت نهاد ...آن شب چه سخت به صبح نزدیک شد! و صبح نه یاس بود و نه نشانی ازو ...  !!!

محرمترینان به حرمت آخرین کلام حورای بهشت،مهر سکوت بر لبان زدند! آدمیان ناپاک ندا دادند : ای وای بر ما یک پیامبر و یک ریحانه ! از چه روی در مراسم وداعش ما را نخواندید؟ گفتند: اذن نداده بود ...!!! و دیگر کسی نپرسید چرا ؟ و نگفتند عده ای او را آزردند، گلبرگهایش را دریدند، وجودش را سوزاندند،حریمش را شکستند و با شکایت اهل دنیا روانه بهشتش کردند!!!

آن سکون زمین و آسمان نمیخواست نامردمان روزگار با او وداع کنند ... نپرسیدند  که بودند آنها ؟مگر چه کرده بودند؟  به تو نگفتند همانها که میخ در و آتش و نوازشهای تازیانه را پیشکشی کردند به قدردانی رسالت ! میشناسی آنها را؟ میدانی که بودند و چه کردند ؟

صبوری دیگر نشاید. وقت است تا گوش به نجوای تاریخ، نه بلکه فریاد تاریخ !!! بسپاریم و راز آن یگانه امانتگاه مخفی عالم را بیابیم! راز پنهان یادگار رسول را ! از تاریخ بپرسیم .... که چرا نشان تمام آدمیان باقی است از بهترینها تا خبیث ترینها.الا امانتگاه مادر !!!! بپرسیم چه شد فاطمه را ؟ چه شد مودت ذی القربی ؟ بپرسیم: 

فاطمه آیا ذوی القربی نبود؟ یا محبت را جز این معنا نبود؟!

 از تاریخ میپرسم چراها را، اما میدانیم نشانی یاس نزد آخرین یادگار یاس است و بس!پس به یاد مادر سلامش میکنیم و تسلیتی در این روزهای حزن و اندوه که طاقتش را به نهایت میرساند......

                                                         کاش مهدی ز جهان چهره هویدا می کرد

گره از مشکل پیچیده ما وا می کرد

کاش می آمد و با آمدنش

       قبر مخفی شده فاطمه (س) پیدا می کرد          

یا فاطمه الزهرا

اجرک الله یا بقیه الله

ایام سوگواری و شهادت بزرگ بانوی دو عالم، حضرت فاطمه الزهرا(س) بر شیعیان آن حضرت تسلیت باد!

هر چه گفتیم و شنیدیم نمی از دریاست

ما چه گوییم به مدح تو که مداح خداست

سالها می گذرد از شب دفن تو ولی

شیعه می سوزد از این درد که قبر تو کجاست

بیت الاحزان تو را دشمن اگر کرد خراب

خانه حزن تو از روز ازل در دل ماست




هیئت تحریریه وصال شهدا ::: جمعه 88 اردیبهشت 18::: ساعت 9:45 صبح
صلوات نذر لاله های شهید :
صلوات