سفارش تبلیغ
صبا ویژن


با سلام و عرض ادب خدمت تمامی دوستان و کاربران عزیز که منت می گذارید و ما را با حضور گرمی بخشتان خوشحال می کنید. لیالی قدر را سپری کردیم و آرزومندیم تمامی دوستان بهره کافی را از این ایام گرانبها برده باشند.ماه میهمانی خدا رو به اتمام است. ماه پر از فیض و برکت و رحمت خدا. و ماه نزول قرآن. این ارزنده ترین هدیه الهی. کتاب مقدس ما مسلمانان سالهاست مایه اعجاب جهانیان شده است. کتابی که آیه آیه اش اعجاز است و هر چه سالها سپری می شوند این اعجاز مبین تر می شود. از این رو غنیمت دانستیم با کمک واحد قرآنی موسسه وصال، چند جمله ای راجع به عظمت این عظیم هدیه الهی سخن گفته باشیم.باشد که موجبات رضایت حضرت دوست و شهدای گرانقدر و شما دوستان عزیز را فراهم آوریم.

قرآن آخرین کتاب آسمانی است که از طرف خداوند بر پیامبر (ص) برای هدایت مردم فرستاده شده است. اولین فرود آورنده ی قرآن حضرت علی (ع) می باشد که البته بعد از جمع آوری آیات قرآن از چاپ و انتشار آن در بین مردم خودداری کرد زیرا در آن زمان که در حال گردآوری قرآن بودند، بعد از فوت حضرت محمد (ص) دشمنان به دلایل سیاسی_مذهبی حضرت علی (ع) را خانه نشین کردند و حدود بیست و پنج سال اجازه ی این فعالیت را به ایشان ندادند. به دلیل همین اختلافات حضرت علی (ع) قرآن را در اختیار مردم قرار نداد و به جای ایشان عثمان این کار را کرد و قرآن فعلی که در دسترس ما می باشد عثمان خلیفه آن زمان جمع آوری کرده است. بهترین خط قرآن خط عثمان طه می باشد و در ضمن شخصی به نام « ابوالاسد دئلی » قرآن را نقطه گذاری کرد.


خصوصیات قرآن کریم:
 * کل قرآن شامل صد و چهارده سوره است. و قرآن شامل سی جزء و صد و بیست حزب است.
* قرآن شش هزار و دویست و سی و شش آیه دارد. آخرین جزء قرآن سی و هفت سوره دارد. یعنی از صد و چهارده سوره سی و هفت سوره آن در جزء سی قرآن قرار گرفته است و اگر سوره حمد را که اولین سوره است در سی و هفت سوره آخر قرار دهند، درست یک سوم سوره ها در جزء سی قرآن است.
* قلب قرآن سوره « یس » می باشد.
* عروس قرآن سوره ی « الرحمن » می باشد زیرا در این سوره از نعمات بهشت یاد شده است.
* سوره ی « توبه » سوره ای است که « بسم ا... » ندارد. زیرا خطاب به مشرکین است.
* سوره ی نمل که نسبتا سوره ای طولانی است دو « بسم ا... » دارد که یکی در ابتدای سوره و دیگری در آیه سی سوره می باشد.
* سوره وسط قرآن، سوره کهف است. آیه نوزده این سوره و کلمه وسط آن « وَلُیَتَلَطَفُ » و حرف وسط این کلمه که در وسط قرآن جای گرفته است حرف « ت » می باشد.
* اولین آیه، آیه ی « اقرا باسم ربک ... » و آخرین آیه، آیه دویست و هشتاد و یک سوره بقره است. و آخرین سوره، سوره ی « نصر » است.
* کوتاهترین آیه قرآن، آیه شصت و چهار سوره «‏ الرحمن » و بلندترین آیه، آیه دویست و هشتاد و دو سوره ی « بقره » است که درباره ی آن بیست حکم فقهی بیان شده است.
* سوره ای که در آن در تمام آیات لفظ جلاله « الله » نام برده شده است سوره ی مجادله است که در متن آن لفظ جلاله « الله » چهل بار به علاوه ی یک « بسم الله » که در مجموع چهل و یک بار می شود، وجود دارد.
* کتاب معروف به اَخ القرآن ( برادر قرآن ) نهج البلاغه است.
* کتاب معروف به اخت القرآن ( خواهر قرآن ) صحیفه سجادیه است.
* عبارت « بالوالدین احسانا » در قرآن چهار مرتبه تکرار شده است.
** آیه هشتاد و سه سوره ی بقره
** آیه سی و شش سوره نساء
** آیه بیست و سه سوره ی اسراء
** آیه ی صد و پنجاه و یک سوره انعام

 

امید است که همه ی ما از رهروان حقیقی و عاملان به دستورات قرآن عظیم الهی باشیم.

تعجیل در فرج منجی صلوات.
التماس دعا. یا علی!




هیئت تحریریه وصال شهدا ::: یکشنبه 88 شهریور 22::: ساعت 7:36 عصر
صلوات نذر لاله های شهید :
صلوات