سفارش تبلیغ
صبا ویژن


هشتم ربیع الاول، سالروز شهادت یازدهیمن اختر تابناک امامت و ولایت، امام حسن عسکری (ع) را به قلب عزادار حجه بن الحسن العسکری (عج) و تمامی یاران و داغدارانش تسلیت عرض می کنیم.

السلام علیک یا حسن العسکری (ع)

 

شمه ای از گفتار و هدایت های امام حسن عسگری(ع)
در کلمات کوتاه امام حسن عسگری(ع)، حکمت و هدایت و فضائل اخلاقی و دعوت به شناخت خدا و اطاعت از او را می خوانیم و می بینیم که این گفتار حکیمانه، دارای تحلیلهای اجتماعی و ارزش روحی و تعبدی است.

 
     
 ***
مجادله مکن، چون ارزش تو از بین می رود. مزاح مکن چون بر تو جری می شوند.
 
 
 ***

به همه سلام کردن و در مجلس پایین تر از مقام خود نشستن، نشانه فروتنی است.

 
 
 ***

از جمله مصیبتهای کمرشکن این است که همسایه انسان، نیکی هایش را سرپوش گذارد و بدیهای همسایه را افشا نماید.

 
 
 ***

کلید هر شری، غضب است.

 
 
 ***
قلب احمق، در دهان او و دهان حکیم در قلب اوست.
 
 
 ***

کمترین آسایش را در بین مردم کینه توزان دارند.

 
 
 ***
دوست مرد نادان، در رنج و زحمت است.
 
 
 ***

جرأت و جسارت فرزند نسبت به پدر در کودکی، موجب نافرمانی و عاق شدن او در هنگام بزرگی است.

 
 
 ***
فروتنی، نعمتی است که کسی به آن حسادت نمی ورزد.
 
 
 ***

عبادت به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه به فکر زیاد درباره کار خداست.

 
 
 ***

هیچ بلایی وجود ندارد، مگر اینکه نعمتی او را احاطه کرده است.

 
 
 ***

کسی که برادرش را مخفیانه موعظه کند به او زینت بخشیده و کسی که او را در انظار مردم پند دهد، با او دشمنی کرده است.

 

سامرا اى شاهد شبهاى من

خوشه چین خرمن غمهاى من

مرغ دل از خاک تو پر مى‏کشد

جام کوچ سرخ را سر مى‏کشد

اینهمه غم که دلم را پر نمود

قامت خورشید را خم کرده بود

گاه رنجور از اسارت مى‏شدم

شاهد صدها جسارت مى‏شدم

گاه مى‏شد از جفاى ناکسان

مى‏شدم همخانه با درّندگان

مانده خورشید توانم در شفق

نیست در عُمق نگاه من رمق

چار ساله کودکم با چشم زار

مى‏کشد در سجده هایش انتظار

او پراز احساس درد بى کسى است

اشک چشم او پراز دلواپسى است

ساقى یک جرعه آب زمزم است

زخم تشنه بودنم را مرهم است

مثل من که خوانده‏ام او را به بر

فاطمه خوانده است او را پشت در

بر غریبى على مؤمن شده

شاهد جان دادن محسن شده

او کتاب پر ز درد فاطمه است

یوسف صحرا نوردِ فاطمه است

انتقام فاطمه در خشم اوست

ذوالفقار مرتضا در چشم اوست

او بود احیاگر قرآن و حج

شیعیان اَلصّبر مِفْتاحُ الْفَرَج

                                                                          

                                                                            شاعر:

                                                                                  جواد زمانی

 




هیئت تحریریه وصال شهدا ::: شنبه 89 بهمن 23::: ساعت 10:46 صبح
صلوات نذر لاله های شهید :
صلوات