سفارش تبلیغ
صبا ویژن


*** قطره ای از لب لعلش نچشیدیم و برفت

روی مه پیکر او را سیر ندیدیم و برفت

گویی از صحبت ما نیک به تنگ آمده بود

بار بربست و به گردش نرسیدیم و برفت ***

آیت الله العظمی حاج محمد تقی بهجت 

ارتحال جانسوز عالم ربانی و بزرگوار حاج محمد تقی بهجت (مدظله) را به محضر بی مثال حضرت صاحب عصر(عج) و رهبر فقید انقلاب و به عموم دوستداران و شاگردان آن عزیز سفر کرده تسلیت عرض می نماییم.

زندگی نامه و سیره عملی آیت الله بهجت...

 آیت الله العظمی محمد بهجت فومنی در اواخر سال 1334 ه.ق. در خانواده ای دیندار و تقوا پیشه، در شهر مذهبی فومن واقع دراستان گیلان، چشم به جهان گشود. هنوز 16 ماه از عمرش نگذشته بود که مادرش را از دست داد و از اوان کودکی طعم تلخ یتیمی را چشید....
 

ادامه مطلب...



هیئت تحریریه وصال شهدا ::: سه شنبه 88 اردیبهشت 29::: ساعت 10:37 صبح
صلوات نذر لاله های شهید :
صلوات 

یا فاطمه الزهرا

    عالم صدف است و فاطمه گوهر اویا فاطمه الزهرا

   گیتی عرض است و فاطمه جوهر او

 بر فضل و شرافتش همین بس که ز خلق

    احمد پدر است و مرتضی شوهر او

راز خاموش مدینه

" باسمه و بذکر ولیه "

و خدا نوری آفرید . نامیدش سرور خلائق . خواند او را حبیبش .کائنات را بوجودش آفرید . گذشت و گذشت ... آن یگانه را هدیه ای داد از بهشت .کوثری برای خلقت . وجودش را بهانه وجود حبیبش خواند! بانویی به قامت زمین تا آسمان. به عظمت عرش کبریایی اش . هنگام ورودش میان اهل محشر ندا می آید :

چشمانتان را زیر افکنید فاطمه زهرا (س) ... انسیه حوراء ... ناموس خدا آمد ...!

نه ! اندکی درنگ ! ازو و از آمدنش نگوییم ... از پدر بگوییم که رفت و اورا یادگاری از بهشت ، برای زمینیان قرار داد ! یگانه یادگار حبیب خدا،ریحانه عالم ... !  روزگاری نه چندان طولانی ... اما سخت ... بر او گذشت! گلبرگهای ریحانه، یکی یکی پر پر شد.تا نوبت به اخرینش رسید ...!  ریحانه امیرش را خواند: آرام جانم لحظه جدایی است ... مرا شبانه غسل ده ... شبانه کفن کن و شبانه به خاک بسپار ... -- بانویم چرا؟ ...عزیز دل نمیخواهم آنها که مرا آزردند همراهیم کنند!! ابر مرد عالم? آرام و صبور با محرمترین محرمان...در سیاهی شب... یاس کبود و پرپرش را نزد خاک امانت نهاد ...آن شب چه سخت به صبح نزدیک شد! و صبح نه یاس بود و نه نشانی ازو ...  !!!

محرمترینان به حرمت آخرین کلام حورای بهشت،مهر سکوت بر لبان زدند! آدمیان ناپاک ندا دادند : ای وای بر ما یک پیامبر و یک ریحانه ! از چه روی در مراسم وداعش ما را نخواندید؟ گفتند: اذن نداده بود ...!!! و دیگر کسی نپرسید چرا ؟ و نگفتند عده ای او را آزردند، گلبرگهایش را دریدند، وجودش را سوزاندند،حریمش را شکستند و با شکایت اهل دنیا روانه بهشتش کردند!!!

آن سکون زمین و آسمان نمیخواست نامردمان روزگار با او وداع کنند ... نپرسیدند  که بودند آنها ؟مگر چه کرده بودند؟  به تو نگفتند همانها که میخ در و آتش و نوازشهای تازیانه را پیشکشی کردند به قدردانی رسالت ! میشناسی آنها را؟ میدانی که بودند و چه کردند ؟

صبوری دیگر نشاید. وقت است تا گوش به نجوای تاریخ، نه بلکه فریاد تاریخ !!! بسپاریم و راز آن یگانه امانتگاه مخفی عالم را بیابیم! راز پنهان یادگار رسول را ! از تاریخ بپرسیم .... که چرا نشان تمام آدمیان باقی است از بهترینها تا خبیث ترینها.الا امانتگاه مادر !!!! بپرسیم چه شد فاطمه را ؟ چه شد مودت ذی القربی ؟ بپرسیم: 

فاطمه آیا ذوی القربی نبود؟ یا محبت را جز این معنا نبود؟!

 از تاریخ میپرسم چراها را، اما میدانیم نشانی یاس نزد آخرین یادگار یاس است و بس!پس به یاد مادر سلامش میکنیم و تسلیتی در این روزهای حزن و اندوه که طاقتش را به نهایت میرساند......

                                                         کاش مهدی ز جهان چهره هویدا می کرد

گره از مشکل پیچیده ما وا می کرد

کاش می آمد و با آمدنش

       قبر مخفی شده فاطمه (س) پیدا می کرد          

یا فاطمه الزهرا

اجرک الله یا بقیه الله

ایام سوگواری و شهادت بزرگ بانوی دو عالم، حضرت فاطمه الزهرا(س) بر شیعیان آن حضرت تسلیت باد!

هر چه گفتیم و شنیدیم نمی از دریاست

ما چه گوییم به مدح تو که مداح خداست

سالها می گذرد از شب دفن تو ولی

شیعه می سوزد از این درد که قبر تو کجاست

بیت الاحزان تو را دشمن اگر کرد خراب

خانه حزن تو از روز ازل در دل ماست




هیئت تحریریه وصال شهدا ::: جمعه 88 اردیبهشت 18::: ساعت 9:45 صبح
صلوات نذر لاله های شهید :
صلوات 

یا عقیله بنی هاشم

السلام علیک یا عقیله بنی هاشم

 السلام علیکِ یا زینب کبری، السلام علیکِ یا بنت رسول الله، السلام علیکِ یا بنت امیرالمومنین (سلام الله) 

ای فروغ تابنده کوثر! ای پرستار شهادت! تو بانوی فصاحتی و اعجاز. نطق آتشین تو قلب سنگی کوفیان را ذوب کرد، اشک از چشمان آنها به راه انداخت و به سینه های کویری شان گسیل داشت. تو فرزند کوثری! تو جرعه ناب کوثری! نامت همیشه درس آموز عزت و یادت هماره الهام بخش شرف و مردانگی باد.

پنج جمادی الاول، سالروز میلاد مظهر علم و تقوا، سلاله پاک رسول خدا (صلی الله علیه و آله) دست پرورده آغوش امام علی مرتضی (علیه السلام) و تربیت یافته دامان فاطمه زهرا (علیها سلام)، حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) خجسته باد. 

یا عقیله بنی هاشم

دوباره آمده از ره بهار عاطفه ها

گلی شکفته شده از یل و تبار عاطفه ها

به آسمان علی ماه روی زینب بین

حلول عشق نگر در مدار عاطفه ها

چه کودکی که به والله هیبت الله است

از اوست شان بلند وقار عاطفه ها

مقام صبر خدا داد بر علی و بتول

درود بر نصب بردبار عاطفه ها

رسید در بغل یار و با کنایت گفت

همیشه عشق بوده در حصار عاطفه ها 

                                             علی شکاری

یا عقیله بنی هاشم

ولادت گل خیر النسا مبارکباد

شادی دل حضرت زهرا و نثار قدوم مبارک دخت گرامی اش صلوات.




هیئت تحریریه وصال شهدا ::: پنج شنبه 88 اردیبهشت 10::: ساعت 9:45 صبح
صلوات نذر لاله های شهید :
صلوات 

                                                               هوالعلی الاعلی
آخرین لحظات مولا

در این هنگام على علیه السلام در سکرات موت بود و پس از لحظاتى چشمان مبارکش بآهستگى فرو خفت و در آخرین نفس فرمود:اشهد ان لا اله الا الله وحده لا شریک له و اشهد ان محمدا عبده و رسوله.پس از اداى شهادتین آن لب‌هاى نیمه باز و نازنین به هم بسته شد و طایر روحش به اوج ملکوت اعلا پرواز نمود و بدین ترتیب دوران زندگى مردى که در تمام مدت ‏عمر جز حق و حقیقت هدفى نداشت به پایان رسید. (1)
هنگام شهادت سن شریف على علیه السلام 63 سال و مدت امامتش نزدیک سى سال و دوران خلافت ظاهریش نیز در حدود پنج سال بود. امام حسن علیه السلام به اتفاق حسین علیه السلام و چند تن دیگر به تجهیز او پرداخته و پس از انجام تشریفات مذهبى جسد آن حضرت را در پشت کوفه در غرى که امروز به نجف معروف است دفن کردند و همچنان که خود حضرت امیر علیه السلام سفارش کرده بود براى این که دشمنان وى از بنى امیه و خوارج جسد آن جناب را از قبر خارج نسازند و بدان اهانت و جسارت ننمایند محل قبر را با زمین یکسان نمودند که معلوم نباشد و قبر على علیه السلام تا زمان حضرت صادق علیه السلام از انظار پوشیده و مخفى بود و موقعی که منصور دوانقى دومین خلیفه عباسى آن حضرت را از مدینه به عراق خواست هنگام رسیدن به کوفه به زیارت مرقد مطهر حضرت امیر علیه السلام رفته و محل آن را مشخص نمود.

         یا مولا دستم گرفته ای ،رهایش مکن...

ادامه مطلب...



هیئت تحریریه وصال شهدا ::: یکشنبه 87 شهریور 31::: ساعت 11:22 صبح
صلوات نذر لاله های شهید :
صلوات 

                                                                 هوالمحبوب العارفین

نخستین مظهر و نشانه‏ی کوثر که بر دامان پاک فاطمه‏ی اطهر (س) پا به عرصه‏ی گیتی نهاد امام حسن علیه السلام بود. نشانه‏ای از تجلی مقدس‏ترین پدیده‏ای که از خجسته‏ترین پیوند برین انسانی، نصیب حضرت محمد صلی الله علیه و آله، علی مرتضی علیه السلام و فاطمه زهرا (س) گردید. همان لؤلؤی که از برزخ دو اقیانوس نبوت و امامت‏ به ظهور پیوست و معجزه‏ی بزرگ «مرج البحرین یلتقیان، بینهما برزخ لا یبغیان، یخرج منهما اللؤلوء والمرجان‏». (1) را تجسم بخشید و کلام خدا در کلمه‏ی وجود چنین ظاهر شد. از نیایی الهام گیر و پدری پیشوا، وارثی برخاکیان و جلوه‏ای برافلاکیان پدید آمد با وراثتی ابراهیمی، مقصدی محمدی، منهجی علوی، زهره‏ای زهرایی که عصای فرعون کوب موسی را در دست صلح آفرین عیسوی داشت و تندیس زنده‏ی اخلاق قرآن بود و رایت جاودانگی اسلامی را در زندگی توام با مجاهده و شکیبایی تضمین کرد و بقاع امن و ایمان را به ابدیت در بقیع شهادت بر افراشت و مکتبش از خاک گرم مدینه به همه سوی جهان جهت‏یافت و با همه‏ی مظلومیتش در برابر سیاهی و تباهی جبهه گرفت و به حقیقت اصالت‏بخشید و مشعلدار گمراهان و زعیم ره یافتگان گردید. حضرتش در بقیع بی بقعه; در جوار جده‏ی پدریش فاطمه بنت اسد، برادر زاده نازنینش امام سجاد علیه‌السلام و مضجع امام باقر و امام صادق علیهما السلام آرمیده است. (2)  

یا کریم اهل بیت دستم بگیر...

تولد و کودکی

فرزند گرامی رسول الله و نخستین نوه‏ی او در مقدس‏ترین ماه‏های سال قمری یعنی پانزدهم (3) رمضان سال سوم هجرت چشم به جهان گشود. امام مجتبی علیه السلام در دامان حضرت زهرا (س) بزرگ شد. او از همان دوران کودکی از نبوغ سرشاری برخوردار بود وی با حافظه‏ی نیرومندش، آیاتی را که بر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نازل می‏شد، می‏شنید و همه را حفظ می‏کرد و وقتی به خانه می‏رفت‏برای مادرش می‏خواند و حضرت فاطمه (س) آن آیات و سخنان رسول الله صلی الله علیه و آله را برای حضرت علی علیه السلام نقل می‏کرد و علی علیه السلام به شگفتی می‏پرسید: این آیات را چگونه شنیده است؟ و زهرای مرضیه می‏فرمود: از حسن علیه السلام شنیده‏ام. (4) ادامه مطلب...



هیئت تحریریه وصال شهدا ::: دوشنبه 87 شهریور 25::: ساعت 1:21 عصر
صلوات نذر لاله های شهید :
صلوات 

به نام خدایی که بر همه حقایق آگاه است ...

(شهادت بزرگ بانوی اسلام ،حضرت فاطمه زهرا (س) را به تمام شیعیان عزیز تسلیت عرض می کنیم .)

..::لعن الله قاتلی فاطمه الزهرا (س)::..

«الذین اذا اصابتهم مصیبة قالوا انا لله و انا الیه راجعون » (1) . (البقره:56)

دانشمندان و تذکره نویسان شیعه متفقند که نعش دختر پیغمبر را شبانه بخاک سپردند. ابن سعد نیز در روایت هاى خود که از طریق ابن شهاب،عروه،عایشه،زهرى و دیگران است گوید فاطمه (ع) را شبانه دفن کردند و على (ع) او را بخاک سپرد (2) .

بلاذرى نیز در دو روایت خود همین را نوشته است (3) بخارى نیز چنین نویسد:

«شوى او شبانه او را بخاک سپرد و رخصت نداد تا ابو بکر بر جنازه او حاضر شود» (4) .

کلینى که از بزرگان علما و محدثان شیعى است و در آغاز قرن چهارم هجرى در گذشته و کتاب خود را در نیمه دوم قرن سوم نوشته و نوشته او از دیرینه ترین سندهاى شیعه بشمار مى رود،چنین نوشته است:

چون فاطمه (ع) در گذشت.امیر المؤمنین او را پنهان بخاک سپرد و آثار قبر او را از میان برد. سپس رو به مزار پیغمبر کرد و گفت:

-اى پیغمبر خدا از من و از دخترت که بدین تو آمده و در کنار تو زیر خاک خفته است،بر تو درود باد!

خدا چنین خواست که او زودتر از دیگران بتو به پیوندد.پس از او شکیبائى من بپایان رسیده و خویشتن دارى من از دست رفته.اما آنچنان که در جدائى تو صبر را پیشه کردم،در مرگ دخترت نیز جز صبر چاره ندارم که شکیبائى بر مصیبت سنت است.اى پیغمبر خدا!تو بر روى سینه من جان دادى!ترا بدست خود در دل خاک سپردم!قرآن خبر داده است که پایان زندگى همه بازگشت بسوى خداست.

اکنون امانت به صاحبش رسید،زهرا از دست من رفت و نزد تو آرمید. اى پیغمبر خدا پس از او آسمان و زمین زشت مى نماید،و هیچگاه اندوه دلم نمى گشاید (5) . چشمانم بى خواب،و دل از سوز غم کباب است،تا خدا مرا در جوار تو ساکن گرداند.

مرگ زهرا ضربتى بود که دل را خسته و غصه ام را پیوسته گردانید.و چه زود جمع ما را به پریشانى کشانید.شکایت خود را بخدا مى برم و دخترت را به تو مى سپارم!خواهد گفت که امتت پس از تو با وى چه ستمها کردند.آنچه خواهى از او بجو و هر چه خواهى بدو بگو!تا سر دل بر تو گشاید،و خونى که خورده است بیرون آید و خدا که بهترین داور است میان او و ستمکاران داورى نماید (6) .

سلامى که بتو مى دهم بدرود است نه از ملالت،و از روى شوق است،نه کسالت.اگر مى روم نه ملول و خسته جانم و اگر مى مانم نه بوعده خدا بد گمانم.و چون شکیبایان را وعده داده است در انتظار پاداش او مى مانم که هر چه هست از اوست و شکیبائى نیکوست.

اگر بیم چیرگى ستمکاران نبود براى همیشه در کنار قبرت مى ماندم و در این مصیبت بزرگ، چون فرزند مرده جوى اشک از دیدگانم مى راندم. خدا گواهست که دخترت پنهانى بخاک مى رود.هنوز روزى چند از مرگ تو نگذشته،و نام تو از زبانها نرفته،حق او را بردند و میراث او را خوردند.درد دل را با تو در میان مى گذارم و دل را به یاد تو خوش مى دارم که درود خدا بر تو باد و سلام و رضوان خدا بر فاطمه (7) .

 لعن الله قاتلی فاطمه الزهرا

در مقابل این شهرت،ابن سعد روایت دیگرى دارد که ابو بکر بر دختر پیغمبر نماز خواند و بر او چهار تکبیر گفت (8) .پیداست که این روایت و یک دو حدیث دیگر،در مقابل آن شهرت ارزشى ندارد،و دور نیست که آنرا براى مصلحت وقت ساخته باشند. فقدان دختر پیغمبر على (ع) را سخت آزرده ساخت.نمونه این آزردگى را از سخنانى که بر کنار قبر او خطاب به پیغمبر (ص) گفت دیدیم.در سندهاى دیرین،دو بیت زیر را نیز بدو نسبت داده اند که نشان دهنده سوز درونى اوست.اما شمار این بیت ها در ماخذهاى بعدى بیشتر است چنانکه در دیوان منسوب به آنحضرت نوزده بیت است (9) .

زبیر بن بکار در کتاب خود الاخبار الموفقیات که آنرا در نیمه دوم قرن سوم نوشته و از مصادر قدیمى بشمار مى رود چنین نویسد:

مداینى گوید چون امیر المؤمنین على بن ابى طالب رضى الله عنه از دفن فاطمه راغت یافت بر سر قبر او ایستاد و این دو بیت را انشاء کرد:

لکل اجتماع من خلیلین فرقة و کل الذى دون الممات قلیل (10) و ان افتقادى واحدا بعد واحد دلیل على ان لا یدوم خلیل (11) این دو بیت در بعض مصادر بدین صورت ضبط شده:

لکل اجتماع من خلیلین فرقة و کل الذى دون الفراق قلیل و ان افتقادى فاطما بعد احمد دلیل على ان لا یدوم خلیل (12) مصحح فاضل چاپ اخیر بحار الانوار (طهران) در ذیل صفحه صد و هشتاد و هفت مجلد چهل و سوم عبارتى را دارد که ترجمه آن اینست: در بعض نسخه ها«و ان افتقادى واحدا بعد واحد»آمده و این درست است چه على علیه السلام بدین دو بیت تمثل جسته نه آنرا انشاء کرده است.

لیکن عبارت زبیر بن بکار چنین است:«و انشا یقول »بعلاوه این دو بیت چنانکه نوشته شد در دیوان منسوب بآن حضرت ضبط شده است. مجلسى نویسد:روایت شده است که هاتفى شعر او را پاسخ داد.سپس چهار بیت را نوشته است (13) .


1.آنانکه چون مصیبتى بدیشان رسد گویند:همانا ما از آن خدا و بسوى او باز گردنده ایم.

2.طبقات ج 8 ص 18-19.

3.انساب الاشراف ص 405.

4.صحیح ج 5 ص 177،و ر.ک بحار ص 183.

5.السلام علیک یا رسول الله عنى.و السلام علیک عن ابنتک و زائرتک و البائنة فى الثرى ببقعتک و المختار الله لها سرعة اللحاق بک.قل یا رسول الله عن صفیتک صبرى و عفا عن سیدة نساء العالمین تجلدى.الا ان فى التاسى لى بسنتک فى فرقتک موضع تعز فلقد و سدتک فى ملحودة قبرک و فاضت نفسک بین نحرى و صدرى.بلى و فى کتاب الله (لى) انعم القبول. انا لله و انا الیه راجعون.قد استرجعت الودیعة.و اخذت الرهینة و اختلست الزهراء فما اقبح الخضراء و الغبراء.اما حزنى فسرمد.

6.و اما لیلى فمسهد.و هم لا یبرح قلبى او یختار الله لى دارک التى انت فیها مقیم.کمد مقیح و هم مهیج سرعان ما فرق بیننا و الى الله اشکو و ستنبئک ابنتک بتظافر امتک على هضمها. فاحفها السؤال.و استخبرها الحال.فکم من غلیل معتلج بصدرها لم تجد الى بثه سبیلا.و ستقول و یحکم الله و هو خیر الحاکمین.

7.سلام مودع لا قال و لا سئم.فان انصرف فلا عن ملالة.و ان اقم فلا عن سوء ظن بما وعد الله الصابرین.واها واها و الصبر ایمن و اجمل و لو لا غلبة المستولین لجعلت المقام و اللبث لزاما معکوفا و لاعولت اعوال الثکلى على جلیل الرزیة.فبعین الله تدفن ابنتک سرا و تهضم حقها و تمنع ارثها.و لم یتباعد العهد و لم یخلق منک الذکر.و الى الله یا رسول الله المشتکى و فیک یا رسول الله احسن العزاء.صلى الله علیک و علیها السلام و الرضوان (اصول کافى ج 1 ص 458-459) .

8.طبقات ج 8 ص 19.

9.و ر.ک.بحار ص 216.

10.جمع هر دو دوست را پریشانى است و هر چیز جز مرگ ناچیز است.

11.اینکه من یکى را پس از دیگرى از دست مى دهم نشان آن است که هیچ دوست جاوید نمى ماند.الاخبار الموفقیات ص 194 و رجوع شود به عقد الفرید.

12.مناقب ج 1 ص 501.

13.ص 184 ج 43.

برگرفته از سایت تبیان




هیئت تحریریه وصال شهدا ::: پنج شنبه 87 خرداد 2::: ساعت 2:10 عصر
صلوات نذر لاله های شهید :
صلوات 

بازی دراز سلام بر تو، درود بر ترانه های زیبای زخم و آوازت، سلام بر ایثار جان برکفانت، درود بر وجب به وجب خاک دامن گیرت.

تو را می ستایم، آخر تو سزاوار ستایش های والایی.

ای ارتفاع رفیع، تو رفعت از آن یافتی که مصداق آیه ی "انافتحنا" گشتی.

ای کوی عشق، در سینه چه رازی نهفته داشتی که بی نیازان را عاشقانه و عارفانه به سوی راههای پر پیچ و خمت رهسپار نمودی.

ای منظرگاه خدا، برایمان بگو از راز عروج شیرودی ها، برایمان بگو از آمار پاهای تاول زده ی بسیجیان تشنه لبت که راههای صعب العبورت را پیمودند تا در عاشقانه ترین لحظه ی عشق بر سر ارتفاعت که خویشاوند نزدیک آسمان است بی ریا با گلاب گریه، با یگانه معشوق خود نجوای عاشقانه کنند.

ای صحیفه ی خونین تاریخ عشق، روایت رزم آورانت شهره ی شهرها و دیارهاست.

قلم آبستن فریاد توست، هنوز که هنوز است داغ شهیدانت در دل های دلدادگان جاریست.

سرخ ترین شقایق های بیقرار عشق در راه های صعب العبور تو رویید، پیچک ها و آلاله ها از سمت آبی آسمانت به عرش اعلی کوچیدند.

امروز با غرور بر خود می بالیم که افتخار دیارمان شده ای ، نام مقدس تو بر آسمان کرمانشاه سایه ی متانتی است که بی سایه ی خوبت ، خورشید تعریف نمی شود.

اینک قدم به خاک پاکت نهاده ایم. آمده ایم تا راه های پرسنگلاخ و سخت ارتفاعاتت را با پنجه ی دل بپیماییم ، آمده ایم تا رد سرخ شقایق را در دامنه ی عشق ببینیم ، آمده ایم تا راه خورشید را گم نکنیم . جان زهرا(س) دستمان را بگیر و یاریمان کن ، مباد عنکبوت غفلت بر سه کنج دلمان تار تند ، چون در آن صورت مرگ روحمان حتمی است.

                                                                                                                                        الهام سنجابی




هیئت تحریریه وصال شهدا ::: پنج شنبه 87 اردیبهشت 19::: ساعت 4:39 عصر
صلوات نذر لاله های شهید :
صلوات 

    ** السلام علیک یا بنت رسول الله**

                                                                                *** السلام علیک یا بنت امیرالمومنین***            

                                                                                                   

ای فروغ تابنده کوثر!ای پرستار شهادت!تو بانوی فصاحتی واعجاز.نطق آتشین تو ،قلب سنگی کوفیان را ذوب کرد .اشک ازچشمان آنها به راه انداخت و به سینه های کویری شان گسیل داشت.

تو فرزند کوثری! تو جرعه ناب کوثری!

نامت همیشه درس آموز عزت و یادت هماره الهام بخش شرف و مردانگی باد...

سلام بر تو ای دخت پاک گوهر علی و زهرا ،

قلب ما دوستدار توست و چشم ما در انتظار لحظه ی تولدت ...

زینب جان برما نازل شو، تا بر فراز بلندترین قله های عرفان، پایین ترین حد وجود تو را درک کنیم.

ای کاش شناختم از تو همپای عشقم بود ، نمی دانم راز این ناهمسانی از کجاست؟ هرچه کوشیدم تا بین هدف و عشقم نسبت به تو توازنی برقرار سازم نتوانستم.

قصه ی عجیبی ست، هر کس را به قدری که می شناسی، می ستایی و به قدری که در نزدت معروف است، محبوب است. اما نمی دانم چرا حال ما با تو چیز دیگری ست؟ آنقدر عشقم شتابنده است که فرسنگ ها ازمعرفتم فاصله گرفته، گام عقلم در دهلیزهای تودرتوی شناخت به دنبال یک دانایی تعهدآور و یک آگاهی مسئولیت آفرین می گردد، اما پرنده ی عشقم منزل ها از این دهلیزها فراتر رفته، عطشم همه تو را می خواند.

ای تندیس صبر، آسمان دل شکسته ی ما این روزها بارانیست، تو را به جان مادرت زهرا ما را دریاب... 

                                 السلام علیک یا زینب کبری(س) 

مختصری از زندگی نامه حضرت زینب (سلام الله علیها )

حضرت زینب کبری (س) در روزپنجم جمادی الاول سال پنجم یا ششم هجری در شهرمدینه منوره متولد گردیده و جهان رابه قدوم خویش مزین فرمودند.

نام مبارک آن بزرگوار ز ینب و کنیه گرامیشان، ام الحسن وام کلثوم و القاب آن حضرت عبارتنداز:صدیقه الصغری، عصمه الصغری، ولیه الله العظمی، ناموس الکبری، شریکه الحسین، عالمه ،فاضله،کامله و...

پدر بزرگوارآن حضرت اولین پیشوای شیعیان حضرت امیرالمومنین علی بن ابیطالب(ع)ومادر گرامی آن بزرگوار حضرت فاطمه زهرا (س) می باشد.

درآن زمان که صدیقه کبری(س)به این گوهردریای عصمت بارداربود، پیامبراکرم(صلی الله علیه و آله و سلم )درمدینه حضورنداشتند وبه سفری رهسپاربودند.هنگامی که وجودمقدس زینب کبری(س)متولد گشت ،صدیقه طاهره(س)به امیرالمومنین(ع) فرمودکه چون پدرم درسفر است ودرمدینه حضور ندارد،شما این دختر را نام بگذارید.آن حضرت فرمود:من بر پدر شما سبقت نمی گیرم ،صبرنما که به این زودی رسول خدابازخواهدگشت وهرنامی که صلاح داند بر این کودک می نهد. هنگامی که سه روزگذشت رسول خدا(ص)مراجعت نمود و همانگونه که رسم وسیره رسول اکرم (ص)بودنخست به منزل حضرت زهرا(س)واردگشتند.

امام علی(ع)خدمت آن حضرت عرض کرد:یارسول الله!خداوند متعال دختری به دخترت عطا فرموده است ،نامش رامعین فرمایید.فرمود:اگرچه فرزندان فاطمه اولاد من می باشند، لکن امر ایشان با پروردگارعالم است و من منتظر وحی می باشم.دراین حال جبرییل نازل شد ،عرض کرد:یارسول الله!حق تو راسلام می رساند و می فرماید:نام این مولود را "زینب" بگذار چرا که این را در لوح محفوظ نوشته ایم.

رسول اکرم(ص) قنداقه آن مولودگرامی راطلبید و به سینه چسبانید،ببوسید و نامش را زینب نهاد و فرمود:به حاضرین وغایبین امت وصیت می نمایم که حرمت این دختر را پاس بدارند.هماناکه اوبه خدیجه کبری(ع)شبیه است.




هیئت تحریریه وصال شهدا ::: پنج شنبه 87 اردیبهشت 19::: ساعت 4:1 عصر
صلوات نذر لاله های شهید :
صلوات 

«هوالمستعان»

«کهیعص» از حروف مقطعه قرآن  و اولین آیه سوره مبارکه مریم است.که خداوند حضرت زکریا را به آن آگاه ساخت در تفسیر و تأول آن روایتی به این ترتیب آمده است:

«...راوی می گوید: که به امام زمان(عج) عرض کردم: ای پسر رسول خدا مر از تأویل«کهیعص» آگاه ساز امام به ادعای راوی فرمود: این حروف از اخبار غیبی است که خداوند بنده خویش زکریا را از آن آگاه ساخت و سپس آن را برای رسول خدا(ص) بیان کرده است.{اطلاع زکریا از این اخبار} به این سبب بود که وی از پروردگار خویش خواست تا نام های پنج تن را به او بیاموزد.پس جبرئیل بر او نازل شد و آن ها را به وی آموخت و{از آن پس} هرگاه زکریا، محمد، علی، فاطمه و حسن(علیهم السلام) را یاد می کرد، اندوهش برطرف و گرفتاری اش حل می شد و هرگاه از حسین(ع) یاد می کرد گریه در گلوی او می گرفت و نفسش می برید. روزی گفت: خداوندا! مرا چه می شود که هرگاه چهارتن از آنان را یاد می کنم با نام آنان  اندوهم برطرف می شود، اما وقتی از حسین(ع) یاد می کنم، از چشمانم اشک فرو میریزد و اندوه و درد مرا فرا می گیرد؟

در این هنگام خداوند او را از ماجرای حسین(ع) آگاه ساخت و فرمود: کهیعص؛ ک آن یعنی کربلا؛ های آن یعنی هلاکت عترتِ{رسول«ص»}؛ یای آن یعنی یزید بن معاویه که به حسین(ع) ستم کرد؛ عین آن عطش و تشنگی حسین(ع) و صاد آن صبر اوست... »1

آن حضرت صبوری از کف داد گریان و نالان شد، سه روز در مسجد کنج عزلت گزید و در سوگ این مصیبت نوا سرداد: خدایا! فرزندی بر من روزی فرما که در پیری چشمم بد. روشن شود و او وارث و جانشین من کنی و مقام او را نسبت به من چون مقام حسین(ع) قرار ده و چون به من دادی، مرا فریفته دوستی او فرما و به غم شهادت او، گرفتارم کن، همچنانکه حبیبت رسول خدا(ص) را به غم فرزندش گرفتار می کنی.

منبع و مأخذ: تحریف شناسی عاشورا و تاریخ امام حسین- ص 243- محمد صحتی سردرودی.

سایر منابع و مأخذی که مطلب فوق در آن آمده است:

1-      نفس المهموم- ص20- شیخ عباس قمی.

2-      زندگانی امام حسین(ع)- ص46- عمادالدین حسین اصفهانی.

3-      رابطه و توجهات امام زمان(عج) به اما حسین(ع) و شیفتگان- ص65-58- سید عباس موسوی مطلق.




هیئت تحریریه وصال شهدا ::: شنبه 86 بهمن 20::: ساعت 3:14 عصر
صلوات نذر لاله های شهید :
صلوات 

هو العلی الاعلی

 

یاد شب های قدر ِ جبهه ها و خلوص بسیجیان خمینی به خیر ...یاد اشک ها و ناله های تنهایی سنگر به خیر ...یاد شهدای لب تشنه و اقتدا کرده به مولاعلی (ع) به خیر .... یاد شهدای شب قدر ِ جبهه ها  به خیر ....یاد شهدای عملیات رمضان به خیر ...

یا نه ! یاد شب های قدر اردوگاه های تاریک ِ عراق و بغداد به خیر ...خیر ؟!؟ مگر آن روزهای دردناک خیر هم داشت ؟! نه ! اما اینو مطمئنم که اونجا راحت تر معنی تنهایی مولامون رو درک کردند... مطمئنم که معنی غربت علی (ع) رو خیلی خوب فهمیدند !!یاد تمام شهدا به خیر...

 

شهید هاشمی 

اللهم العن قتله امیرالمومنین

 

بر روح تــمام  ِ شیعیان تیغ  زدند          برمردترین مردِ زمان تیغ زدند

خورشید به سینه ماه بر سر میزد           انگار به  فرق آسمان  تیغ زدند

 

اللهم العن قتله امیرالمومنین

 

 شب قدر را قدر بدان ! التماس دعا

شهادت مولا علی امیرالمومنین (ع) رو به تمام شیعیان سوگوار تسلیت

عرض می کنیم.

در این شب های نورانی و پر از غم ، اعضای ِ "موسسه فرهنگی وصال" را هم از دعای خیرتان بی نصیب نگذارید .

 

 یا علی مدد...در پناه حق

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ




هیئت تحریریه وصال شهدا ::: دوشنبه 86 مهر 9::: ساعت 12:0 صبح
صلوات نذر لاله های شهید :
صلوات 

<      1   2   3   4   5      >